Mozgás az otthonodban- pár tipp, hogy könnyebben átvészeld a bezártságot

Egy váratlan élethelyzet mindenképp hatással van az emberre. A „Mihez kezdjek magammal?” kérdés bizonyára sokunkban felvetődik, amikor életünkben egy otthon maradós időszak veszi kezdetét.

A mozgás remek lehetőség arra, hogy a bezártság miatti fölös energiánkat levezessük, illetve oldja a karantén miatti szorongást is, hiszen boldogsághormonokat szabadít fel az egész testünkben. Ez mind jól hangzik, de hogyan lehet megoldani az edzést a saját házunkban, ha nem mehetünk konditerembe? A következőkben számos hasznos megoldást sorakoztatok fel, amelyeket akár a négy fal között is el tudod végezni.

A sok alternatíva közül a saját testsúlyos edzés jellemzőit ismertetem. Nagyszerű, hogy a saját otthonodban végezheted, így nem kell konditerembe menned és még napi, illetve havijegyet sem kell vásárolnod. A gyakorlatokat bármikor és bárhol elvégezheted, ami nagyfokú rugalmasságot ad. Ahogy a nevében is benne van a feladatokhoz a saját súlyodat használod, így nem szükséges hozzá eszközt alkalmaznod. Még az sem lehet kifogás, hogy sokáig tart és időigényes, ha két gyakorlat között kevés pihenőidőt hagysz magadnak. A teljesség igénye nélkül íme néhány saját testsúlyos feladat, amelyet a négy fal között is bátran elvégezhetsz: kitörés, tolódzkodás, állva vádlizás, guggolás, csípőemelés, hasprés, fekvőtámasz, plank, stb… A bemelegítésről és a nyújtásról sem feledkezz meg!

Mindenképp segítséget nyújtanak az edzővideók, amelyeken szakképzett edzőket láthatsz. Lehetőséged van a videók megtekintésére, amelyek a helyes légzéstechnikát és a megfelelő gyakorlatvégrehajtást demonstrálják, sőt mi több a motiváció is erősödik benned, hiszen látod, hogy az edzők is fejlődnek a gyakorlatoktól. Sok új edzésvariációra bukkanhatsz, sőt kedvenc edzőidtől is megtalálhatsz sok-sok hasznos videót, amelyek tartalmát testedzésed során te magad is beépítheted a kedvenc gyakorlataid közé. A feladatokat különböző eszközökkel tudod színesíteni és nehezíteni. Mint például kézi súlyzóval, szalagokkal, Trx-xel, illetve fittball-lal. Bátran alkalmazd őket, mert nagyszerű feladatokat lehet velük végrehajtani, így még inkább élvezni fogod az edzést. Egyre több háztartásban fordul elő az, hogy véletlen egy-egy kardiógépre bukkan a tulajdonos, de a gép már hosszú évek óta nincsen kihasználva. A felgyülemlett energia levezetésére kiválóak, sőt az állóképességedet is javíthatod velük.  

A pandémia miatt sajnos a csoportos órák személyesen nem megtarthatóak, de sokan próbálják megoldani, hogy online megtartják ezeket az edzéseket. Ez azért szuper lehetőség, mert virtuálisan „találkozhatsz” és edzhetsz kedvenc oktatóiddal és barátaiddal, így mégsem érzed annyira izolálva magadat.

Végezetül bármelyik megoldást választod biztosan jól döntesz, mert teszel testi és lelki egészségedért. A vírusos helyzetben még fontosabb a tüdőkapacitásunkat növelni, amelyre nagyszerű gyógyír az edzés. Mindemellett a feladatok végrehajtása során kikapcsolódsz és el is fáradsz. Az edzés végére érve elégedettséggel tölti el az embert, hogy tett az egészségéért és otthon is meg tudta valósítani

You May Also Like

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük