Egészséges táplálkozás a koronavírus idején

Az immunrendszer erősítése kulcsfontosságú feladat a mindennapok során, különösen most a pandémia alatt. Ennek erősítése a prevencióban jelentős szerepet tölt be, ám sajnos nem ad védettséged a vírussal szemben.

A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége szerint, ha a kialakított étrend tartalmazza a szervezet számára szükséges esszenciális ásványi anyagokat(vas, cink, magnézium, szelén), fehérjéket, valamint vitaminokat( A, B, B12, B9C,D) akkor sokat tehetnek az emberek szervezetük ellenállóképességéért.

A C-vitamin kardinális szerepet tölt be az immunrendszer erősítésében. Télen a hideg, fagyos időben például a savanyú káposzta kiváló vitaminforrás. A C vitaminban gazdag ételek (papaya, brokkoli, kelbimbó, grapefruit, narancs, karfiol, stb.) elkészítésénél fontos odafigyelni a konyhatechnológiai műveletekre, mert hőkezelés hatására sokat veszíthetnek vitamintartalmukból. Ezért inkább ezeknek a zöldségeknek és gyümölcsöknek a fogyasztása nyersen ajánlott.

A D vitamin az egyetlen vitamin, amelyet a szervezet maga állít elő a napfény hatására. A tejtermékekben, a vajban, a tofuban, a zabban és a tojásban található meg. Jelentős mértékben pedig a tengeri hal és a máj tartalmazza a vitamint. A nyomelemek közül a cink és a szelén antioxidáns hatásuk miatt támogatják az immunrendszer megfelelő működését.

A szakértők szerint célszerű rostban gazdag ételeket is fogyasztani. A bulgur, a kuszkusz, a teljes kiőrlésű liszt és a köles sokoldalúan felhasználható és több hónapig el is áll. Amellett, hogy hozzájárul a megfelelő rostbevitelhez, alakbarát „funkcióval” is bír. Például míg 100 g sült burgonya szénhidráttartalma 27,1 g, addig ugyanennyi mennyiségű főtt kuszkusz szénhidráttartalma csupán 21,8 g, ami kedvezőbben hangzik.

A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége a napi 3-5 étkezésre hívta fel a figyelmet. A megfelelő mennyiségű zöldség- és gyümölcsfogyasztás, valamint a folyadékpótlás segít eltelíteni az emberi szervezetet, így kevesebb alkalommal kezdenek el az emberek nassolni. A szakértők azt is hangsúlyozzák, hogy a karantén idején is érdemes odafigyelni arra, hogy a mérleg „mennyit mutat”. Így az egészséget karban lehet tartani.

You May Also Like

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük