A Disney+ új sorozatainak hatása a streaming iparra

A streaming szolgáltatók, mint a Netflix, a Disney+, vagy az HBO GO fokozatosan átveszik az uralmat a hagyományos televíziózás felett. Gyorsabb, egyszerűbb, kényelmesebb: nem kell órákig kapcsolgatni a csatornák között, hogy találjunk egy kedvünkhöz illő műsort, és akkor nézzük, amikor csak akarjuk. Az iparág népszerűsége viszont versenyhez vezet.

A Disney+ hatalmas robbanással tört be a streaming iparba, már az első napon több, mint tízmillió előfizető iratkozott fel, hogy megnézhesse a The Mandalorian című, azóta is jókora sikereket elérő Star Wars sorozatot. 2020 végére ez a szám meghaladta a 86 milliót, és a Disney 2024-re már 240 millió előfizetővel számol. Mindezek alapján úgy tűnik, az élen haladnak a streaming-versenyben, és nem állnak meg: több Marvel sorozat még idén kijön, de a nemrég bejelentett Star Wars szériákat is tűkön ülve várják a rajongók.

Mi az, amiben a Disney+ eltér a többi streaming felülettől? Először is saját, különleges profillal rendelkezik. Amellett, hogy folyamatosan megjelennek rajta a régi, klasszikus Disney-filmek és -sorozatok, a cég kezében van a Marvel és a Lucasfilm is, ezáltal még több, óriási rajongótáborokat tudnak behúzni. Ezeket a több évtizedes, kultikus franchise-okat világszerte több millióan követik, és a rajongók ki vannak éhezve az új, minőségi tartalmakra. Amennyire csalódott a Star Wars-rajongók többsége a Disney-féle új trilógiában, annál inkább beleszerettek a The Mandaloran-ba. Az első élőszereplős, rajongók között mélyen tisztelt Star Wars-sorozat után nem áll meg a Disney: a Book of Boba Fett 2021 decemberében érkezik, és egy ikonikus, népszerű karakter történetét meséli el: tehát garantáltan hatalmas lesz az érdeklődés.

Egyértelmű, hogy a Disney teljesen magába olvasztotta a legnagyobb filmstúdiókat, ezért teljesen logikus lépés, hogy az ilyen franchise-okból még több tartalmat gyártson. Az olyan streaming-szolgáltatóknak, mint a Netflix, vagy az HBO GO, amelyek sokkal vegyesebb tartalmakkal rendelkeznek, nehéz lesz lépést tartaniuk a Disney megalapozott és összeszedett profiljával.

Nyirádi-Ángyán Boglárka

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

FEL