5 hasznos tanács nőknek, hogy szülés után újra fittek lehessenek

A legtöbb nő szülést követően hőn áhított célokat tűz ki bakancslistájára: meg szeretnének szabadulni a felszedett kilóktól, illetve célként fogalmazzák meg fittségük visszaszerzését is, mert jól szeretnék érezni magukat a bőrükben.

Van egy nagyszerű hírem. Nem lehetetlen véghez vinni ezeket a célokat, de türelemre és kitartásra jócskán szükséged lesz. Tisztában kell lenned azzal, hogy a korábbi alakodat egyik napról a másikra nem tudod majd visszaszerezni. Éppen ezért nagyon fontos, hogy ne azonnali változást várj, hanem szabj egy reális időhatárt. Sokszor lesznek nehéz napok, amikor úgy érezheted, hogy nem haladsz a célod felé, de nem szabad feladni! Az interneten csomó retusált képet találhatsz, amelynek a valósághoz egyáltalán nincs köze. Ezeket a tartalmakat lapozd át, ne vedd őket a szívedre, mert könnyen eltántoríthatnak.

Nyilván vannak nők, akik szerencsés genetikával rendelkeznek, és szülés után rövid időn belül bomba formában vannak, de ez közel sincs így mindenkinél. Hagyj időt a szervezetednek, hiszen mindenki szervezete másképp reagál a változásokra. Életet adni egy csöppségnek nem kis feladat, éppen ezért hagyd, hogy a dolgok a maguk ritmusában történjenek.

Most pedig 5 hasznos tippet sorakoztatok fel, amelyre érdemes odafigyelned, ha a szülés után újra mozgásba kezdenél.

1. Türelem, türelem és türelem!

Úgy vélem ez az egyik legfontosabb tanács, mert egy újszülött érkezése teljes mértékben átalakítja az életeteket. Megváltozik a napi rutinotok, amelyre egy kis idő után át kell állnotok. A nőknek természetes szülést követően 6 hét lábadozásra, míg császármetszés esetén akár dupla annyi idő pihenőre is szükségük lehet. Mindenképp szakorvos véleményét ki kell kérni, hogy a szülés során szétnyílt hasizom visszahúzódott-e vagy speciális tornára kell-e járni. Emellett foglalkozni kell a medencefenék izmaival is, mert szülés után ezek is gyengék.

2. Ne ess túlzásokba!

Sokan azonnali eredményt várnak, ezért pörgős aerob edzéssel indítanak. A gyors mozdulatok és hatékony elfáradás jellemzi ezt a mozgásformát. Nem tudjuk azonnal megváltani a világot, és ne is akarjuk. Fontos követnünk a fokozatosság elvét, mert sérülésveszély nélkül így tudunk eredményt elérni. Célszerű az elején sétával indítani, majd később otthon is végezhetsz gyakorlatokat, akár a pici bevonásával is. Így duplán elégedett lehetsz, hiszen teszel alakodért és egészségedért, míg a babáddal is tudsz időt tölteni. Amint beállt a napi rutinotok és egyre energikusabbnak érzed magad már elkezdhetsz konditerembe járni, ahol személyi edző segítségét igényelheted. Bátran kérd ki tanácsukat, mert megfelelő szakértelemmel fognak támogatni célod elérésében.

3. Figyelj a tested jelzéseire!

Ahogy az előző pontban is említettem, fontos hangsúlyt fektetni a fokozatosság elvére. Figyelj a tested apró jelzéseire. A tested jelezni fog, hogy még korai-e az adott terhelés. Ha fennáll ez a jelenség, akkor kimerült leszel és nem fog jól „esni” az edzés. A korábban említett szétnyílt hasizomnak a megszűntetése, valamint a medencefenék izmainak és az ízületek védelmének nagy hangsúlyt kell szentelni, ezért kerüld a hirtelen megterhelést.

4. Táplálkozási tippek

Szülést követően sem lehet elhanyagolni az egészséges táplálkozást. Oda kell figyelni a kiegyensúlyozott, megfelelő minőségű és mennyiségű táplálékbevitelre. Nem szabad drasztikus fogyókúrába kezdeni, mert azzal többet ártunk, mint használunk. Itt elsősorban arra gondolok, hogy az anyáknak könnyen elapadhat a tejük, de olyan eset is előfordulhat, hogy a tej megváltozott zsírtartalma és íze következtében a baba azt nem fogadja el. Érdemes a szoptatás alatt megnövelni a vitamin és ásványi anyag bevitelt.

5. Folyadékbevitel és regenerálódás

A folyadékbevitel létfontosságú, különösen érdemes odafigyelni rá, ha újra kezded az edzést. Számos telefonon, illetve okosórán elérhető applikáció nyújthat segítséget ebben. Ha a biztosra szeretnél menni, akkor mielőtt bárhová indulsz mindenképp tegyél be egy fél literes ásványvizet a táskádba és hidratálj. Kevesebbet fog fájni a fejed, és kevésbé fog kiszáradni a bőröd. Hidd el, megéri!  

Az edzés hatékonyságát befolyásolja a pihenésre szánt idő mennyisége. A pihenés a testi és szellemi feltöltődés leglényegesebb eleme, különösen edzés után. Sokkal nyugodtabbá és kiegyensúlyozottabbá válsz megfelelő minőségi alvás után.

You May Also Like

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük